U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

FAQ (veel gestelde vragen)

PLOPKAPPEN & FLAGS

Hoe reinig ik een plopkap?

Bekijk hier alle details over het reinigen van de plopkap.

Welke maat plopkap heb ik nodig?

Bekijk hier hoe u bepaalt welke plopkap op uw microfoon past. Daarnaast staan er bij de plopkappen in de webshop ook enkele microfoon merken/modellen genoemd.

Wat is het verschil tussen een professionele en een budget plopkap? 

Onze budget plopkappen zijn gemaakt van een goedkopere open cell foam terwijl de professionele serie gemaakt is van professionele reticulated audiofoam, met een honingraat structuur. De professionele foam is veel degelijker, stugger en laat optimaal geluid door. Bovendien kunnen we de professionele plopkappen in bijna iedere vorm en kleur custom produceren. De budget foam is zachter en minder sterk. Andere grote verschillen zijn: De budget plopkappen zijn er enkel in standaard ronde vorm. Ze zijn er enkel in standaard kleuren (ingekleurde foam m.u.v. wit). De budget kappen zijn over het algemeen kleiner en dunner, beschermen minder goed tegen wind/regen en hebben een minder professionele uitstraling. Doordat de kwaliteit van de budget serie minder is, gaan ze over het algemeen ook minder lang mee. Doordat de prijs van de budget serie lager is, is het wel een ideaal instapproduct om je merk in beeld te brengen.

Wanneer kies je een kubus of prisma microfoonflag?

De zijvlakken van een prisma zijn een stuk breder. De zijvlakken van een kubus zijn redelijk vierkant. Voor brede horizontale logo’s adviseren we daarom de prisma’s omdat het logo er breder en beter leesbaar op past. Wilt u een advies of eerst een ontwerpvoorstel, dan kunt u altijd het logo’s even naar ons e-mailen.

Wat is flock?

Flock vs foamEen flocklaag is een extra laagje dat we op de plopkap audiofoam aanbrengen. Dit zijn hele fijne haartjes die middels statische lading en verlijming op de foam worden aangebracht. Doordat de haartjes het oppervlak vergroten beschermt dit extra tegen wind. Daarnaast beschermt het tegen regen en geeft het een veloursachtige luxe uitstraling. Witte plopkappen worden bijna enkel geleverd met flock, omdat witte foam in UV straling snel gelig/lelijk wordt. De flocklaag kunnen we in iedere custom kleur (Pantone/RAL) maken, waardoor het ook ideaal is voor custom kleuren. We kunnen zelfs meerdere kleuren en gradients flocken. Een flocklaag heeft een heel licht effect op dB penetratie en hoge frequenties.

Ik heb iets besteld met opdruk, maar ik heb nog geen ontwerp gezien

U krijgt per e-mail ter akkoord altijd een drukvoorbeeld voordat we gaan drukken. Dit kan in sommige gevallen enkele dagen duren. Na uw akkoord op het ontwerp, gaat het product pas in productie.

Hoe moet ik een logo/artwork aanleveren?

Als u het logo beschikbaar heeft als vector eps/ai/pdf dan hebben we dat het liefste. We drukken CMYK dus is een CMYK logo het beste. Omzetten van RGB naar CMYK kan namelijk kleurverschil opleveren. Heeft u geen vector bestand, geen zorgen. Stuur ons dan een hoge resolutie JPG of PNG bij uw order, zonder schaduw/glow effecten aan de buitenkant van het logo. Een lettertype sturen mag ook. We ontwerpen geen logo voor u, u moet zelf iets aanleveren. We sturen altijd nog een drukvoorbeeld waarop u akkoord kunt geven. Maar hoe beter de kwaliteit van het logo is, hoe beter de druk over het algemeen. Als iets niet bruikbaar is, hoort u dat ook van ons.

BESTELLING, BETALING & LEVERING

Ik kom niet ingelogd als bestaande klant

Onze webshop heeft door een technische storing geen contact met sommige oude klanten accounts. Onze excuses hiervoor. U kunt gewoon een nieuwe account aanmaken. We kunnen eventueel oude orders in ons archief opzoeken voor u, we bewaren alle eerder gemaakte ontwerpen in ons digitale archief. Onlangs is een deel van deze storing opgelost, voor klanten van voor 01-01-2021.

Is de voorraad status correct? 

U wilt natuurlijk graag weten of uw product ook echt voorradig is. In 98% van de gevallen is onze voorraad status ook echt juist. We doen er alles aan om het kloppend te houden, want we weten hoe vervelend het is als iets niet voorradig is terwijl u het graag zo snel mogelijk in huis heeft. Mocht het toch een keer niet kloppen, dan hoort u dat direct van ons. Als u meer dan 1 stuks bestelt, dan kunt u in de winkelwagen zien of er aantallen 'nageleverd' worden, omdat er bijvoorbeeld maar 1 of 2 stuks voorradig zijn.

Staat er een levertijd van enkele werkdagen bij een product, dan is het bij ons niet voorradig, maar meestal snel leverbaar. We baseren ons op beschikbare informatie van de leverancier, maar soms kan de levertijd toch langer zijn. Als er afbeelding van een vrachtwagentje staat dat groen of oranje is, dan is er voorraad bij de leverancier en kunnen we binnen enkele dagen leveren.

Hoe lang duurt het voor ik mijn product in huis heb?

We verzenden producten die voorradig zijn nog dezelfde dag (op werkdagen), indien voor 17 uur besteld. In de meeste gevallen heeft u het product dan ook de volgende dag in huis (m.u.v. zon- en feestdagen). Uitzondering hierop zijn bedrukte producten, hiervoor geldt de vermelde levertijd. We verzenden geen onvolledige bestellingen naar andere landen dan Nederland, België en Duitsland vanwege de verzendkosten. Voor orders buiten deze 3 landen, verzenden we zodra de order compleet is.

Hoe lang is de bedenktermijn?

U heeft 30 dagen om een retour te melden. Na de retourmelding heeft u 14 dagen om het product retour te sturen. We betalen terug via dezelfde betaalmethode als waarmee de order geplaatst is.

Ik wil een (grote) bestelling plaatsen voor meerdere producten, kan ik setkorting krijgen?

We kunnen altijd kijken of we een mooie setprijs kunnen maken als u voor een groter bedrag wilt bestellen. U kunt hiervoor een e-mail  sturen aan onze klantenservice via service@reporterstore.com. 

Ik wil iets bestellen van een merk dat jullie verkopen, maar dat niet in de webshop staat. Kan dat?

We kunnen deze producten meestal bestellen, neem even contact met ons op.

Kan ik ook langskomen?

U bent van harte welkom in onze showroom op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur. Wilt u zeker zijn dat we voldoende tijd hebben voor u? Plan dan even een afspraak telefonisch of per e-mail. We hebben geen echte winkel, maar wel een grote voorraad producten en we kunnen u altijd adviseren. U kunt ook pinnen eventueel als u iets direct mee wilt nemen

Hoe werkt het met garantie?

Lees hier alles over garantie.

Ik heb een klacht

U kunt uw klacht altijd het beste eerst aan ons support team sturen per e-mail. Mocht dit niet leiden tot een oplossing naar tevredenheid, dan kan Stichting WebwinkelKeur bemiddelen, of kunt u in het uiterste geval terecht bij het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.

Wat kost verzending?

Hier vindt u de verzendkosten.

Kunnen jullie ook met express / koerier verzenden?

Ja dit is mogelijk tegen meerprijs. Prijs op aanvraag. De kosten zijn afhankelijk van de service en het afleveradres/land. Houdt u er rekening mee dat expresszendingen voor 15 uur ingeboekt moeten worden om nog dezelfde dag te vertrekken en dat een express service geen 100% garantie is voor tijdige aflevering. Wij zijn niet verantwoordelijk voor (schade door) vertragingen in transport van uw zending.

Kan ik op rekening kopen?

Ja dat kan zeker. Er zijn 2 mogelijkheden. Particulieren kunnen via Afterpay op rekening kopen. Bedrijven kunnen rechtstreeks op rekening kopen als ze aan een aantal voorwaarden voldoen. Lees meer over kopen op rekening.

Kan ik BTW verlegd inkopen?

Ja dat kan zeker. U dient dan bij factuuradres én bij verzendadres beiden uw BTW nummer in te vullen zonder de landcode (dus zonder BE, DE etc. Bij AT laat u dus wel de U staan). Het afleveradres moet wel in hetzelfde land zijn als uw factuuradres. Lees hier meer over BTW verlegd inkopen.

Als u BTW nummer niet juist is ingevuld of een check niet mogelijk is, dan berekent onze webshop standaard de BTW van uw afleveradres/land. Geen zorgen, want u kunt deze BTW gewoon als voorbelasting aftrekken. Wij dragen namelijk in ieder EU land BTW af.

Mijn Afterpay bestelling is geannuleerd, wat nu?

Afterpay (achteraf betalen) doet een acceptatiecheck en bepaalt zelf of zij uw betalingsaanvraag accepteren. Wij hebben hierop geen invloed. Vaak ligt het probleem bij adres/tenaamstelling gegevens die niet kloppen, een kredietcheck die niet geaccepteerd wordt of een te hoog bedrag (zeker bij nieuwe klanten). Als ze uw aanvraag niet accepteren, dan wordt de order automatisch geannuleerd. Reporterstore stuurt u vanzelf een nieuw betalingsverzoek, zodat u eventueel met een andere betaalwijze uw order alsnog kunt afronden, bijvoorbeel via Ideal, Creditcard of Paypal. Mogelijke redenen van annulering leest u hier: https://www.afterpay.nl/afwijzing.

Mijn creditcard betaling is mislukt, wat nu?

Creditcard betalingen kunnen om meerdere redenen mislukken. Redenen kunnen zijn: Onjuiste 3DS verificatiecode, onvoldoende krediet op de kaart, verdachte activiteit op de kaart, onjuiste adresregels of een technische mismatch. Belangrijk is dat de adresgegevens juist zijn, hierbij moeten adresregel 1 en 2 samengevoegd een geldig adres geven. In sommige gevallen werkt de 3DS verificatie niet goed in sommige (oudere browsers), ons advies is dan om het met bijvoorbeeld de Chrome browser te proberen. Blijft het mislukken, neem dan contact op met uw creditcard bedrijf.

We accepteren helaas geen Amex / American Express betalingen. Dit kan ook de reden zijn van het mislukken van uw betaling.

DUURZAAMHEID

Wat doen jullie aan duurzaamheid?

Ons gaat het milieu erg aan het hart. Naast maatregelen aan ons bedrijfspand om energiezuinig te werken, zonnepanelen en het apart inzamelen van afval, proberen we ook zo milieuvriendelijk mogelijk te verpakken. We gebruiken als opvulmateriaal enkel papier, papieren dozen en meestal papieren tape, of in uitzonderlijke gevallen voor de veiligheid hergebruikte luchtkussenzakjes/foam. We hebben vele maten dozen, zodat we zo klein mogelijk verpakken. In Duitsland zijn we aangesloten bij Landbell voor de registratie en afhandeling van verzendafval.

Landbell

TECHNISCHE VRAGEN

Welke draadloze frequenties zijn toegestaan in mijn land?

Hier leest u meer over de toegestane draadloze frequenties in Nederland, België en andere Europese landen.

Welke soort aansluitingen zijn er?

kabel soorten

Kan ik op een 3,5mm DSLR ingang meerdere microfoons of dasspeld microfoons aansluiten?

Dat kan zeker. Hiervoor is een mooie kleine mixer beschikbaar van Saramonic voor het mixen van meerdere microfoons naar een 3.5mm jack DSLR of camcorder ingang. Hiermee kunt u het ene kanaal links, en het andere rechts opnemen, of de kanalen combineren als stereo. Gesplitst mono opnemen kan voor achteraf bijregelen van de de balans heel handig zijn.

Een andere goedkope oplossing is deze Hosa split kabel die links en rechts kan scheiden. Of de nieuwe Rode SC11 kabel.

Of kijk eens naar de draadloze dubbele Rode Wireless GO II set die 2 draadloze lavalier zenders heeft, een record functie in de ontvanger en met de Interview Go handle/staaf kun je van de lavalier zenders bovendien goedkoop en makkelijk een echt uitziende en goed werkende interview microfoon maken.

Ik krijg de Rode Wireless GO II of Rode Wireless ME niet gekoppeld aan mijn Android of Iphone

1. Installeer de juiste app(versie)
Het eerste wat u moet doen is de Rode Central mobiele app downloaden die beschikbaar is voor iOS en Android (laatste versie).

2. Gebruik een officiële Rode USB-kabel
U hebt hiervoor de juiste kabel nodig, dus dat is de Rode SC16 kabel voor Android-gebruikers (USB C naar USB C) of de Rode SC15 USB C naar Lightning-kabel. 

3. Update de Rode Wireless Go 2 firmware via een Desktop PC
U dient de Rode draadloze zenders en ontvangers te updaten naar de nieuwste firmware met behulp van de Rode Central desktop-applicatie. Zorg ervoor dat alle ontvangers en de zender aan staan. En de zender met de USB-A kabel aan uw laptop of desktop PC hangt. De app is te downloaden in de Windows of Apple store.

4. Voor oudere telefoons of minder bekende merken telefoons met een 3.5mm headset aansluiting, kunt u ook de SC7 kabel gebruiken.

Mijn 3.5mm TRRS microfoon of USB-C microfoon werkt niet op mijn smartphone

Sommige smartphones detecteren niet automatisch een externe input. U moet dan in de opname software of via instellingen en dan bij audio, een externe bron selecteren.

Welke microfoon kan ik rechtstreeks aansluiten op mijn Android/Iphone Smartphone?

Er zijn meerdere opties, hieronder ziet u onze aanbevelingen. Deze microfoons zijn ideaal voor (straat)interviews, vlogs, tiktok/youtube videos enzovoorts die opgenomen worden met een smartphone. De onderstaande microfoons zijn geschikt voor het rechtstreeks aansluiten op uw Smartphone, Android of Iphone (Lightning of USB C):

Bekabeld:
Boya HM2 digital handheld interview microfoon voor Smartphone Android/Iphone

Draadloos:
Rode Wireless ME draadloze dasspeld/handheld interview microfoon voor Smartphone Android/Iphone
Rode Wireless GO II draadloze dubbele dasspeld/handheld interview microfoon voor Smartphone Android/Iphone met opname functie

Wat is het verschil tussen de richtkarakteristieken van microfoons?

Richtkarakteristieken van microfoons kenmerken naar de manier waarop een microfoon geluid opvangt en richting geeft aan het geluid. Er zijn verschillende soorten richtkarakteristieken die elk hun eigen kenmerken en toepassingen hebben.

1. Omnidirectioneel: Een omnidirectionele microfoon vangt geluid op vanuit alle richtingen. Dit type microfoon is ideaal voor het opnemen van geluid in een brede omgeving, zoals bij het opnemen van een koor of een groep mensen.

2. Cardioïde: Een cardioïde microfoon is een microfoon voor geluid dat recht voor de microfoonbron komt, terwijl het geluid van de beïnvloede en achterkant wordt onderdrukt. Dit type microfoon is handig bij het opnemen van een specifieke geluidsbron, zoals een zanger van een instrument, terwijl achtergrondgeluiden worden verminderd. Ook bij interviews en presentaties in drukken omgevingen kan dit handig zijn. Echter is het daarbij belangrijk dat de microfoon goed gericht wordt, dus daarvoor is wel wat ervaring nodig. 

3. Supercardioïde/Hypercardioïde: Deze richtkarakteristieken lijken op cardioïde, maar bieden een nog kleinere gevoeligheidszone aan de voorkant van de microfoon. Dit maakt ze geschikt voor situaties waarin nauwkeurige richting en isolatie van het geluid vereist zijn, zoals bij het opnemen van een spreker op een podium of een gesprek aan de richtzijde van de microfoon. Deze microfoons worden veel gebruikt op cameras zodat ze geluid opnemen uit de richting waarheen de lens wijst. Shotgun microfoons combineren dit karakteristiek met een 'interferentie'-buis, waardoor nog gerichter kan worden bepaald wat er wel of niet wordt opgenomen. 

4. Bidirectioneel: Een bidirectionele microfoon vangt geluid op vanuit twee te lastige richtingen, terwijl het geluid van de duidelijk wordt verminderd. Dit type microfoon is ideaal voor het opnemen van een gesprek tussen twee personen die tegenover elkaar zitten.

De keuze voor een specifieke richtkarakteristiek hangt af van de mislukte opnameomstandigheden en het gebruikte gebruik. Het is belangrijk om rekening te houden met factoren zoals omgevingsgeluid, onvoldoende geluidsisolatie en de afstand tot de geluidsbron.

Het is ook het vemelden waard dat sommige microfoons variabele richtkarakteristieken hebben, waardoor ze flexibeler zijn in verschillende opnamesituaties. Het begrijpen van de verschillen tussen richtkarakteristieken kan helpen bij het maken van de juiste keuze bij het selecteren van een microfoon voor specifieke toepassingen.

Onze merken

  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand