U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

Garantie & Klachten

Garantietermijn

Bij Reporterstore geven we standaard 2 jaar garantie op alle producten, met uitzondering van de producten 'uitgesloten van garantie' en 'beperkte garantie' hieronder. Op Boya producten geven we zelfs 3 jaar garantie.

Wat is garantie?

Als een product defect is door een fabricagefout of een duidelijk kortere levensduur heeft dan logischerwijze verwacht kan worden, kunt u beroep doen op garantie. Een defect product waar nog garantie op zit, kunt u gratis naar ons terugsturen en laten repareren of vervangen. Het repareren of vervangen is gratis. Is een product al binnen 30 dagen na aankoop defect (als gevolg van een fabricagefout), dan heeft u recht op directe vervanging in plaats van reparatie. Retourneren om een andere reden doet u via de pagina 'retourneren'.

Gebruik maken van de garantietermijn

Defect bij levering

Is een doos of het product bij afleveren al ernstig beschadigd, dan raden we aan om de zending niet aan te nemen. U krijgt dan automatisch een nieuw product zodra de defecte geweigerde zending bij ons retour is. 

Als de zending toch is aangenomen, neem dan contact met ons op en stuur even een foto van de defecten. U kunt na de melding van het defect het product retour zenden. U ontvangt een nieuw product zodra de zending bij ons retour is.

Defect binnen eerste 30 dagen na levering

Als een product defect gaat (vanwege een fabricagefout) binnen de eerste 30 dagen na levering, dan heeft u recht op directe vervanging van het defecte product door een nieuw product. Alle verzendkosten zijn voor onze rekening. Als we geen defect vinden, kunnen we onderzoekskosten van maximaal 50 euro in rekening brengen inclusief btw, en zijn de verzendkosten ook voor uw rekening.

Defect buiten eerste 30 dagen na levering

Als een product defect gaat (vanwege een fabricagefout) binnen de garantie maar buiten de eerste 30 dagen na levering, dan laten wij het product repareren door een officieel reparatiecentrum of door de leverancier. Alle verzend- en reparatiekosten zijn voor onze rekening. Het repareren kan enkel weken duren, afhankelijk van het defect en de locatie van het reparatiecentrum. Als we geen defect vinden, kunnen we onderzoekskosten van maximaal 50 euro in rekening brengen inclusief btw, en zijn de verzendkosten ook voor uw rekening. Is het defect niet verholpen met de reparatie, dan kunt u het product opnieuw retourneren. Op reparaties geven we 90 dagen garantie. De originele garantietermijn van het gekochte product verandert niet door de reparatie.

Beperkte garantie

Onderstaande producten hebben een beperkte garantie voor de normale gebruiksfunctie of normale kwaliteit. Als het product niet aan de gebruiksfunctie of normale kwaliteit voldoet, of een duidelijke fabricage fout bevat, dan kunt u zich op garantie beroepen. 

1. Volgens specificaties van de koper vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de koper, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
2. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
3. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken (zoals plopkappen);
4. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
5. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als: a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de koper; en b. de koper heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
6. Verbruiksproducten zonder of in geopende verpakking zoals lampen en vloeistoffen. 
7. Producten die door de gebruiksfunctie een versnelde slijtage kunnen kennen (zoals kabels en plopkappen) hebben een beperkte garantie.

Uitgesloten van garantie

Onderstaande producten zijn uitgesloten van garantie.

1. Producten die zichtbaar gebruikt, beschadigd of incompleet zijn tenzij de verkoper akkoord gaat na melding hierover door de koper. Er zal dan slechts een deel naar actuele marktwaarde worden terugbetaald. 
2. Producten met schade door 'ondeugdelijk gebruik'. Als een product kapot gaat door ruw of onkundig gebruik, of door slecht onderhoud, dan valt deze schade niet onder de garantie. 
3. Producten met vocht- of waterschade.
4. Producten met een gebroken display/scherm.
5. Producten die schade hebben opgelopen door slechte verpakking bij het retourzenden naar ons.

Stappenplan retour wegens garantie

1. Meldt uw garantie verzoek aan via service@reporterstore.com. Vermeld hierbij uw ordernummer, naam en telefoonnummer. Omschrijf het defect of de reden van uw beroep op garantie.

2. Vermeld op het pakket het originele ordernummer en voeg een kopie factuur bij in het pakket. Zorg dat het product compleet en onbeschadigd bij ons retour komt. Heeft u de factuur niet meer? Dan kunt u de factuur hier opzoeken

3. Stuur uw pakket retour naar ons met het ontvangen retourlabel. U kunt uw zending hiermee gratis afgeven bij elk PostNL punt.

4. Indien het een garantie-retour betreft binnen 30 dagen na levering, dan wordt het vervangende nieuwe product binnen 3 werkdagen naar u verstuurd, nadat het retour is ontvangen en is gecontroleerd. Indien het een garantie-retour betreft buiten 30 dagen na levering, dan laten we uw product repareren, dit kan enkele weken duren.

5. U ontvangt het vervangende product of gerepareerde product gratis door ons thuis geleverd.

Defect buiten de garantietermijn

U kunt altijd een reparatie aanvraag doen. De kosten voor alle verzendingen zijn voor uw eigen rekening. We doen altijd eerst een opgaaf van de reparatiekosten. Als u daarmee akkoord gaat, dan worden de kosten in rekening gebracht en wordt uw product gerepareerd. Er geldt een garantie van 90 dagen op reparaties. Reparaties kunnen enkele weken duren. Als u niet akkoord gaat met de reparatiekosten, dan brengen we onderzoekskosten van 50 euro incl btw in rekening.

Mocht u vragen hebben over de garantie dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Klachten

We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar service@reporterstore.com. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Onze merken

  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand
  • brand